Předešlé krizové období s sebou přineslo mnoho výzev, které svět donutily udělat ještě větší krok do online světa. Už během pandemie proto začala agentura CzechTrade své exportní služby poskytovat zdarma a online, aby pomohla podnikatelům v nelehké situaci a zároveň přispěla k nastartování českého exportu. Podnikatelé mohou exportních služeb agentury využít bezplatně až do konce roku.
Czech Trade bude exportní služby podnikatelům poskytovat bezplatně do konce roku
„Na nestandardní situaci kolem COVID-19 bylo nutné neodkladně zareagovat, abychom našim exportérům dokázali efektivně pomoci. Proto jsme plně přešli do on-line prostředí a téměř ihned zavedli bezplatné služby. V současné době evidujeme 1020 zakázek, z nichž je již více než polovina zrealizovaná. Na základě vyhodnocení posledních měsíců a stále rostoucí poptávky jsme se rozhodli prodloužit poskytování stoprocentně dotovaných služeb až do konce letošního roku,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Ačkoli v dubnu Česká republika zaznamenala pokles exportu o 40 %, ekonomika se opět začíná pomalu probouzet k životu. „Jelikož je naše ekonomika silně orientovaná na export, tak první logickou reakcí na krizi bylo stoprocentní zvýšení dotací na služby naší zahraniční sítě. Snažíme se co nejvíce přispět k restartu zahraničního obchodu,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
„Pandemická krize se v mnoha ohledech ukázala jako akcelerátor nových trendů, které přispěly zejména k digitalizaci obchodu a komunikace. V rámci E-MEET EXPORT 2020 jsme připravili základní informace ke všem zahraničním teritoriím. Účastníkům online konzultací jsou k dispozici na www.businessinfo.cz/emeet a pomohou jim s rychlou orientací v současné exportní situaci,“ říká Martina Tauberová, náměstkyně ministerstva průmyslu a obchodu pro EU a zahraniční obchod. "Evidujeme 851 sjednaných individuálních konzultací s řediteli našich zahraničních kanceláří. Mezi „nejvytíženější“ teritoria patří jednoznačně evropské státy, USA a Jižní Amerika,“ vysvětluje Radomil Doležal.
„Měli bychom současné situace využít a snažit se snížit naši závislost na EU. Zatím se nám to moc nedaří. Exportérům by v tom měly pomoci státní instituce, i proto oceňujeme, že CzechTrade rozšiřuje bezplatné služby až do konce roku. Potřebujeme se více rozkročit, najít nová odbytiště pro své výrobky a úspěšně vyvážet třeba i do severní Ameriky, jihovýchodní Asie a na další trhy,“ komentuje Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Zdroj: Czechtrade.cz
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Podnikatelky v Evropě brzdí byrokracie, nedostatek financí a potíže se skloubením práce a rodiny
Podnikatelky v Evropě nejvíce brzdí byrokracie, obtížný přístup k financím a složité skloubení práce s rodinou. Potvrzuje to nový průzkum Eurochambres a UN Women, do kterého se zapojily i české podnik...
Firmy zvládly druhé pololetí 2024 lépe, než se čekalo. Malé podniky táhly nahoru, velké brzdil export
České firmy zvládly druhé pololetí loňského roku lépe, než se očekávalo. Třetina podniků zaznamenala zlepšení své situace, téměř polovina (44 %) stagnaci a pouze 23 % hlásí zhoršení. Přes turbulentní ...
Nemovitosti a podnikání – klíčové otázky, které by měl každý podnikatel zvážit
Nemovitosti a podnikání spolu úzce souvisí, protože správná volba komerčních prostor může zásadně ovlivnit úspěšnost firmy. Ať už jde o kanceláře, prodejny, sklady nebo výrobní haly, dobře zvolená lok...