Nové obchodní příležitosti čekají na firmy nejenom z oboru elektrotechniky. Díky aktivitám zahraniční kanceláře CzechTrade v Maroku se propojily dvě významné asociace, které stvrdily společný zájem a závazek ke spolupráci mezi oběma zeměmi.
CzechTrade podporuje vstup českých firem na marocký trh
Elektrotechnická asociace České republiky (ElA) a Marocká federace pro elektřinu, elektroniku a obnovitelné zdroje (FENELEC) podepsaly memorandum v rámci historicky prvního B2B setkání mezi českými a marockými firmami. Tato obchodní mise proběhla na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně (MSV).
K propojení dvou významných asociací došlo díky aktivitám zahraniční kanceláře CzechTrade v Maroku v odvětví elektrotechniky. „Loni se kolegům v zahraniční kanceláři CzechTrade v Maroku ve spolupráci s asociací FENELEC podařilo zorganizovat úspěšnou elektrotechnickou misi, která vytvořila pevný základ pro současnou spolupráci.
Nyní máme možnost tuto iniciativu rozvíjet i v Česku, kde díky skvělé spolupráci s Veletrhy Brno a asociací ElA bylo možné uspořádat obchodní misi naopak pro marocké firmy a zároveň zorganizovat podpis memoranda. Dokážeme napříč institucemi efektivně spolupracovat, díky tomu vznikají nové a zajímavé obchodní příležitosti pro české exportéry,“ popisuje Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
Memorandum mezi asociacemi ElA a FENELEC stvrzuje vzájemnou spolupráci při rozvoji mezinárodních obchodních kontaktů, předávání informací o důležitých událostech a novinkách, a to v zájmu českých a marockých firem.
„Podpis memoranda s marockou asociací FENELEC je klíčovým momentem pro rozvoj vzájemné spolupráce mezi oběma zeměmi. Tímto krokem pokládáme základy pro intenzivnější obchodní a technologické propojení, které přinese nové příležitosti a posílí pozici českých firem na mezinárodním trhu,“ říká Jiří Holoubek, prezident Elektrotechnické asociace České republiky (ElA). Memorandum podepsalMohammed Zegzouti, prezident pro mezinárodní rozvoj ve FENELEC a Jiří Holoubek, prezident ElA.
Slavnostního podpisu memoranda se vedle zmíněných osobností zúčastnil také David Müller, vrchní ředitel Sekce EU a zahraničního obchodu Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), který tím navázal na dialog z pondělního setkání s marockou delegací v Praze.
„Setkal jsem se již s marockou delegací na Ministerstvu průmyslu a obchodu, kde jsem vyjádřil plnou podporu dalšímu rozvoji naší vzájemné obchodní spolupráce s Marokem jako jedním z hlavních partnerů v regionu. Jsme rádi, že klíčovou roli při této misi hraje právě CzechTrade, jeden z klíčových proexportních nástrojů Ministerstva průmyslu a obchodu. Oceňuji také jednoznačně sektorově zaměřenou spolupráci, která umožňuje partnerství velmi dobře zacílit a dále rozvíjet,“ uvedl David Müller.
Dále se slavnostního podpisu zúčastnili generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal, generální ředitel Veletrhů Brno Jan Kubata a ekonomický rada Velvyslanectví Marockého království v České republice Amine Saadi.
Historicky prvního B2B setkání mezi českými a marockými firmami se zúčastnilo 16 marockých firem, 3 marocké instituce a zástupci 20 českých firem. „Spojit obchodní misi s účastí na MSV přináší výraznou přidanou hodnotu pro marocké firmy, neboť jim dvoudenní pobyt na veletrhu umožní získat hlubší přehled o českém průmyslovém a obchodním prostředí a navázat řadu nových obchodních kontaktů.
Současně si budou moci prohlédnout Českou národní expozici a setkat se s klíčovými představiteli českých firem, institucí a odborníky v oboru. BVV je ideální a reprezentativní platformou, umístěnou v srdci Evropy, která poskytuje perfektní zázemí pro pořádání akcí takového formátu,“ dodává Jan Kubata, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno.
Dokument zajišťuje spolupráci české i marocké asociace v oblasti elektrotechniky a vzájemnou podporu při rozvoji obchodu v obou zemích. Podpisem memoranda se obě strany zavazují zvýšit mezinárodní povědomí o svých trzích a zapojit se do globální sítě technologických a inovačních center.
Společně chtějí také posílit konkurenční výhody, podpořit obchod se zbožím a službami a zajistit větší zapojení malých a středních podniků do mezinárodního obchodu. Obě strany zároveň usilují o zvýšení přímých zahraničních investic v obou zemích.
www.businessinfo.cz
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Příklady technologických, výzkumných a obchodních inovativních nabídek a poptávek
Přinášíme Vám příklady inovativních nabídek a poptávek v původním znění zprostředkovávaných EEN českým podnikatelům.
Diverzifikace dodavatelských řetězců: Cesta k odolnosti v nejisté době
V posledních několika letech se firmy a podnikatelé po celém světě ocitli pod značným tlakem, jenž odhalil zranitelnost tradičních dodavatelských řetězců. Pandemie, geopolitické napětí či problémy s p...
Spuštění výzvy Aplikace – DEEP TECH – výzva III
Cílem výzvy je podpora průmyslového výzkumu a experimentálního vývoje v oblastech pokročilých technologických řešení.