Hospodářská komora prostřednictvím Evropského hospodářského a sociálního výboru (EHSV) prosazuje mírnější a flexibilnější pravidla minimálních povinných přestávek a dob odpočinku pro řidiče v autobusové turistické přepravě. Zaměstnavatelská skupina EHSV, v níž má Komora svou zástupkyni, poukazovala na rozdílnost práce šoférů nákladní přepravy a osobní turistické dopravy. Při příležitostné přepravě osob je nezbytná větší flexibilita řidičů, mj. s ohledem na požadavky cestujících, což navrhla Evropská komise letos v květnu v příslušném nařízení. EHSV na dnešním plenárním zasedání přijal text předložený zaměstnavatelskou skupinou, který v intencích návrhu Komise podporuje flexibilitu v tomto odvětví.
Komora prosazuje na evropské půdě flexibilnější pravidla pro řidiče zájezdových autobusů
EHSV přijal text zaměstnavatelské skupiny, který volá po možnosti odložit řidičům začátek denní doby odpočinku o 1 hodinu jednou týdně (mezi dvěma týdenními dobami odpočinku), pokud doba řízení nepřesáhne 7 hodin, neboť většina turistických zájezdů je zpravidla kratších než osm dní. Řidiči by měli mít zároveň možnost rozdělit si 45minutovou přestávku v řízení až na 3 pauzy, z nichž každá trvá nejméně 15 minut, jak navrhuje Evropská komise.
„Pro odvětví autokarové turistiky, které značně trpělo během pandemie covidu-19, a zároveň ho velmi trápí nedostatek řidičů, přináší návrh Komise konečně flexibilitu a možnost přizpůsobit se lépe požadavkům cestujících. Zajistí lepší rozložení doby odpočinku a přestávek v řízení. Vedle toho také doporučujeme přijmout další opatření pro přilákání nových pracovníků do autokarové turistiky, a to harmonizací pravidel pro získávání řidičských průkazů a finanční podporou pro jejich získání,“ vysvětluje zástupkyně Hospodářské komory v EHSV a viceprezidentka sekce EHSV pro dopravu, energetiku, infrastrukturu a informační společnost Alena Mastantuono.
Sami řidiči prostřednictvím svých profesních asociací očekávají, že nová pravidla povedou ke zlepšení pracovních podmínek a usnadní dodržování pravidel, což sníží stres řidičů, a nepřímo tak zvýší bezpečnost silničního provozu. Navíc únava není v autokarové turistice obecným problémem, protože průměrná doba jízdy za den se pohybuje mezi 4 a 5 hodinami.
Zdroj: komora.cz
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Konzultační den pro firmy a podnikatele z Jihočeského kraje
Poradíme Vám s aktuální nabídkou dotačních titulů a dalších možností veřejné podpory
Salon Future: Connecting Startup Ecosystems
Jménem Vienna Business Agency Vás srdečně zveme na avizovaný pátý ročník akce Salon Future: Connecting Startup Ecosystems, která se uskuteční 12. května 2025 v 14:00 ve Vídni, v rámci akce ViennaUP 20...
Příležitost pro budějovické podnikatele: Statutární město České Budějovice spouští na svém území unikátní projekt Corrency na oživení lokální ekonomiky
Statutární město České Budějovice spouští na svém území unikátní projekt Corrency na oživení lokální ekonomiky. Jeho záměrem je posílit koupěschopnost místních obyvatel. Občané získají od radnice přís...