Velký zájem o vzdělávání začínajících podnikatelů zaznamenala Jihočeská hospodářská komora, která ve spolupráci s Agenturou pro podporu podnikání a investice CzechInvest a Jihočeským vědeckotechnickým parkem připravila sérii online webinářů Od nápadu k realizaci. V průběhu května a června se tak lidé s podnikatelským nápadem mohli zúčastnit pestrých akcí zaměřených na rozjezd vlastního podnikání. Poslední webinář proběhne 16. června, tím ale iniciativa nekončí. Organizátoři totiž do budoucna plánují i další aktivity na podporu začínajících podnikatelů.
Série webinářů Od nápadu k realizaci odstartovala iniciativu pro začínající podnikatele na jihu Čech
Od nápadu k realizaci, to je název iniciativy Jihočeské hospodářské komory (Jhk), Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest (CzechInvest) a Jihočeského vědeckotechnického parku (JVTP). Tyto organizace se na jaře 2021 pustily do přípravy série webinářů pro začínající podnikatele, které mají za cíl přiblížit témata důležitá právě pro rozjezd podnikání. Během května a června pak proběhly celkem čtyři online školení s různými lektory, poslední se uskuteční 16. června.
Účastnice webinářů Petra Bauernöplová zmiňuje, že se na webináře přihlásila z důvodu plánovaného zahájení podnikání: „Díky zajímavým přednáškám jsem se dozvěděla o moderních postupech a aktuálních trendech v oblasti tvorby produktu a firemní značky, komunikace se zákazníky a ekonomického řízení firmy.“ Petra Bauernöplová chválí i to, že získala díky webinářům přehled o dalších možnostech spolupráce s organizacemi podporujícími podnikání v jižních Čechách a doporučuje účast i dalším začínajícím podnikatelům: „Webináře považuji za skvělou příležitost vyslechnout praktické rady zkušených a úspěšných podnikatelů a odborníků a zeptat se jich na to, co mě zajímá.“
„Již po prvním webináři nás mile překvapila účast a zájem budoucích začínajících podnikatelů a podnikatelek,“ říká Alžběta Mládková, ředitelka regionální kanceláře CzechInvest pro Jihočeský kraj, a dodává: „Zareagovali jsme na výzvu Jihočeské hospodářské komory posílit aktivity pro začínající podnikatele v regionu a pomoci jim formou osvěty ke startu jejich podnikatelské činnosti.“
V minulém týdnu proběhl již čtvrtý webinář v pořadí, tentokrát na téma vytvoření firemní značky a oslovení zákazníků. Luděk Keist, ředitel Jihočeské hospodářské komory zve na poslední závěrečný webinář: „Ve středu celou sérii ukončí webinář, který připravil Jihočeský vědeckotechnický park na téma Design thinking při zahájení podnikání. Právě díky spolupráci regionálních partnerů mohly webináře vzniknout a zájem nám potvrdil, že má smysl v těchto aktivitách pokračovat. Na další akce se budou moci budoucí podnikatelé těšit na podzim.“
František Mlčák, ředitel JVTP doplňuje, že i v létě nebudou začínající podnikatelé strádat: „Začínající podnikatelé a začínající firmy se mohou přihlásit do právě probíhající soutěže Jihoczech, kde mimo jiné získají řadu zajímavých podnětů, možnost školit se s odborníky na konkrétní podnikatelská témata a konzultovat svůj záměr.“
Začínající podnikatelé se mohou se svými nápady obracet na organizátory i v průběhu roku. V rámci svých služeb totiž nabízí bezplatné konzultace, pomoc při tvorbě business plánů či poradenství k financování startu podnikání.
Jihočeská hospodářská komora | www.jhk.cz
Sdružení jihočeských firem, které nabízí poradenské vzdělávací a propagační služby a pomoc při startu podnikání.
Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest | www.czehinvest.org
Agentura CzechInvest naplňuje klíčovou úlohu v oblasti podpory podnikání a investic v její komplexní podobě.
Jihočeský vědeckotechnický park | www.jvtp.cz
Posláním JVTP je primárně podpora podnikání v regionu. JVTP firmám v nové budově poskytuje zázemí v podobě vybavených laboratoří, kanceláří, konferenčních prostor či technologických hal a zároveň zasídleným firmám zajišťuje vše potřebné k jejich činnosti.
Soutěž Jihoczech | www.jihoczech.cz
Soutěž pro začínající podnikatele s podnikatelským nápadem.
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
HK ČR: Průzkum ukazuje potřebu posílit automatizaci a robotizaci v českých firmách
S automatizací a robotizací mají zkušenosti téměř dvě třetiny českých firem. Nejvíce ji využívají střední a velké podniky, kde s automatizací a robotizací nemá zkušenost jen malý podíl firem – 21,7 % ...
Třináctý plat naplánovalo letos přes 40 procent zaměstnavatelů, větší šance měli pracovníci velkých firem
S třináctým platem mohli na konci letošního roku počítat zaměstnanci ve 41,8 % firem zapojených do pravidelného šetření Hospodářské komory ČR zvaného Komorový barometr. Téměř třetina respondentů (29,5...
SPECIÁL: Změny pro podnikatele od roku 2025
Výrazné zvýšení paušální daně a minimálních záloh na sociální pojištění, úpravy v zákoníku práce, novinka v podobě ESG reportingu či revoluční změny v zákoně o DPH. To vše a mnoho dalšího najdete ve s...