Kulturní dům Metropol v Českých Budějovicích 11. května ožil soutěžním kláním, které spolu s partnery připravila Jihočeská hospodářská komora (Jhk) pro žáky základních a střední škol. Interaktivní DIGI den, během něhož si soutěžící vyzkoušeli základy programování, 3D tisk, nebo práci s digitálním obsahem, byl motivací nejen pro žáky, ale i samotné učitele, kteří díky aktivitám získali novou inspiraci pro aktivity do výuky.
Soutěžní DIGI den motivoval žáky ke vzdělávání v IT. Pedagogové si odnáší inspiraci do výuky
„Pro jihočeské základní a střední školy jsme ve spolupráci s partnery připravily interaktivní DIGI den. Soutěž, při které si žáci mohli vyzkoušet své digitální kompetence. Hned první ročník a reakce škol nás utvrdily, že pořádat podobné akce má smysl,“ říká ředitel Jihočeské hospodářské komory Luděk Keist. Jeho slova potvrzují i samotní účastníci: „Byla to akce na úrovni, kterou naše děti nikdy nezažily. Připadaly si už díky tomu důležité. I pro mě, jako pro učitelku informatiky, to bylo velmi motivující. Jsem nadšená, děti jsou nadšené. Děkujeme,“ zhodnotila první dojmy z akce Tereza Suchá ze Základní školy Chlum u Třeboně. Podobně hodnotí DIGI den i Klára Pechová ze Základní školy a Mateřské školy Dolní Bukovsko: „Oceňuji možnost vyzkoušet si různé druhy programování a oblasti ICT. Akce v podobě soutěže s ostatními školami pro nás byla velkou motivací. Líbila se mi opravdu pestrá nabídka jak soutěžních, tak i doprovodných aktivit.“
Právě možnost vyzkoušet si různé činnosti a úkoly z oblasti informačních technologií, v časovém úseku splnit soutěžní zadání co nejlépe a porazit tím soupeře z ostatních jihočeských škol byla pro žáky velkou výzvou a motivací zároveň. „Za dob mých studií jsme tyto možnosti neměli. Nemyslím si, že by tyto technologie byly hračky, které by se nedaly používat a využít pro vzdělávání. Přeci jen doba jde dál, programátorů ubývá, ale těmito aktivitami děti můžeme opět nalákat, aby IT obory studovaly,“ myslí si o výukových robotech Michal Černý ze společnosti Zonepi s.r.o., jeden z partnerů, který pomáhal připravit soutěžní stanoviště.
Společně s odborníky z Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity a Centra kybernetické bezpečnosti, z. ú. Jihočeská hospodářská komora připravila zvlášť pro základní a zvlášť pro střední školy 6 stanovišť, na kterých žáci museli prokázat své znalosti v oblasti kybernetické bezpečnosti, programování micro:bitem, 3D tisku a 3D modelování či blokového programování. Nechyběla ani úniková hra, která potvrdila, že učení a poznávání nových věcí může být i zábava.
„Na soutěži jsem měla možnost mluvit s učiteli, kteří byli velmi rádi jak za tuhle soutěž, tak i naše vzdělávací workshopy, které dříve absolvovali. Díky nim mohli již před soutěží svým žákům předat zkušenosti, které na DIGI dnu v soutěžním klání využili,“ říká Barbora Sejková, organizátorka soutěže z Jihočeské hospodářské komory, a dodává, že u pedagogů vnímá obrovský zájem a snahu učit se v IT novým věcem a předávat je svým žákům, což je i cílem workshopů organizovaných Asistenčním centrem Impuls pro kariéru při Jhk. „Od letošního školního roku učíme na škole novou informatiku, takže některé věci, které byly i na soutěži, už máme i v rámci výuky a kroužku robotika. Bude to i pro mě velká inspirace do hodin. A pro žáky impuls, kde se zlepšovat,“ potvrzuje Veronika Burdová, učitelka informatiky z Jubilejní základní školy svatováclavská ve Strýčicích.
Jihočeská hospodářská komora podporuje zvyšování úrovně kvality výuky IT na školách skrz vzdělávací workshopy pro učitele základních a středních škol. Komora také ve spolupráci s odborníky pro zájemce připravila metodické materiály, které mohou učitelé ve výuce využívat. Metodické materiály jsou bezplatně ke stažení na webu www.impulsprokarieru.cz.
Jihočeská hospodářská komora uspořádala DIGI den v rámci projektu Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje III, který je spolufinancován Evropskou unií.
DIGI den - umístění základních škol
Programování Codey Rocky
1. místo – Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
2. místo – Základní škola Chlum u Třeboně, okres Jindřichův Hradec
3. místo – Základní škola Jindřichův Hradec III, Vajgar 692
Programování micro:bit
1. místo – Základní škola a Mateřská škola Dolní Bukovsko
2. místo – Gymnázium, Písek, Komenského 89
3. místo – Gymnázium, České Budějovice, Jírovcova 8
Blokové programování
1. místo – Základní škola a Mateřská škola J.Š.Baara, Jírovcova 9/a, České Budějovice
2. místo – Gymnázium, Písek, Komenského 89
3. místo – Základní škola Jindřichův Hradec III, Vajgar 692
3D modelování a 3D tisk
1. místo – Gymnázium, Písek, Komenského 89
2. místo – Základní škola a Mateřská škola J.Š.Baara, Jírovcova 9/a, České Budějovice
3. místo – Gymnázium, České Budějovice, Jírovcova 8
Grafika, práce s fotografií
1. místo – Gymnázium, České Budějovice, Jírovcova 8
2. místo – Gymnázium, Písek, Komenského 89
3. místo – Základní škola Jindřichův Hradec III, Vajgar 692
Kybernetická bezpečnost – úniková místnost
1. místo – Základní škola Jindřichův Hradec III, Vajgar 692
2. místo – Základní škola a Mateřská škola Dolní Bukovsko
3. místo – Jubilejní základní škola svatováclavská ve Strýčicích
TOP DIGI základní škola - Základní škola Jindřichův Hradec III, Vajgar 692
DIGI den – umístění středních škol
IoT
1. místo – Střední škola spojů a informatiky, Tábor
2. místo – Gymnázium, Týn nad Vltavou
3. místo – EDUCAnet – střední škola a základní škola ČB
Programování micro:bit
1. místo – Střední škola spojů a informatiky, Tábor
2. místo – Gymnázium, Týn nad Vltavou
3. místo – EDUCAnet – střední škola a základní škola ČB
Blokové programování
1. místo – Gymnázium, Týn nad Vltavou
2. místo – EDUCAnet – střední škola a základní škola ČB
3. místo – Střední škola spojů a informatiky, Tábor
3D modelování a 3D tisk
1. místo – Střední škola spojů a informatiky, Tábor
2. místo – EDUCAnet – střední škola a základní škola ČB
3. místo – Gymnázium, Týn nad Vltavou
Tvorba digitálního obsahu
1. místo – Střední škola spojů a informatiky, Tábor
2. místo – EDUCAnet – střední škola a základní škola ČB
3. místo – Gymnázium, Týn nad Vltavou
Kybernetická bezpečnost – úniková místnost
1. místo – EDUCAnet – střední škola a základní škola ČB
2. místo – Gymnázium, Týn nad Vltavou
3. místo – Střední škola spojů a informatiky, Tábor
TOP DIGI střední škola – Střední škola spojů a informatiky, Tábor
Galerie
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Zájem o burzy škol stoupá, rodiče i žáci se intenzivně zajímají o výběr střední školy
Letošní ročník burz škol pořádaných Jihočeskou hospodářskou komorou (Jhk) zaznamenal vyšší zájem než kdy dřív, zejména ze strany rodičů, kteří své děti na akce doprovázeli ve větším počtu. Tento trend...
Evropa musí být konkurenceschopná, shodují se evropské podnikatelské organizace
Výzva koalice Europe Unlocked, jíž je od jejího založení Hospodářská komora ČR členem, obsahuje doporučení pro uvolnění ekonomického potenciálu EU.
Prognóza HK ČR: V příštím roce čekáme solidní růst ekonomiky i výše mezd
Meziroční růst reálného HDP by dle odhadu Hospodářské komory mohl v příštím roce dosáhnout 2,8 %.